duminică, 19 februarie 2012

Cei mai buni cartofi prajiti!

Gustosi si sanatosi.



TIE i-ti plac ,cartofii prajiti ?
Mie da, dar din cauza faptului ca se incarca la prajit cu destul de mult ulei evitam sa ii fac des cu toate ca a-si manca zilnic o farfurioara macar .
Rasfoind sectiunea sfaturi si trucuri sanatoase ,din caietul meu de retete am dat peste ceva ce stiam de mult dar care privea cartofii prajiti in ulei.
Am adaptat reteta la varianta CUPTOR asa ca de mai bine de o luna am bucuria de a aseza pe masa de pranz dumineca alaturi de friptura sa snitele cartofi prajiti in cuptor.Pufosi in interior,crocanti pe dinafara fara a fii nevoie decat de 1 lingura da ulei la realizarea lor.
Cum procedezi ca sa ai pe masa astfel de cartofi :
Cureti cartofii de coaja,ii speli ,apoi ii tai la dimensiunea pe care o doresti ( eu ii tai in 4 sau folosesc aparatul de taiat bastoane de cartofi.
Pui apa la clocotit cu 2 lingurite de sare si cand da in clocot pui cartofii la fiert pentru 3 minute( dupa ce incep sa fiarba )
Ii strecori si lasi sa se scurga cateva minute dupa care ii asezi intr-o tava unsa cu 1 lingura de ulei(asta ca san u se prinda de tava si ii dai la cuptor pentru ½ de ora.
Apoi sunt gata de servit .
Am incercat si varianta cu ,coaja.
Bine spalati (folosesc o periuta pentru unghii rezervata doar pentru bucatarie)  si lasati 20 de minute in apa rece bine sarata.
Se taie la dimensiunea dorita dupa care se procedeaza la fel ca la reteta de cartofi curatati.
Cartofii prajiti la cuptor pot constitui o cina delicioasa asezonati cu pattrunjel verde, presarati cu ,cascaval ras,sau de ce nu insotiti de o minune de salata de ceapa a carei reteta o voi posta  in curand.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu