sâmbătă, 14 ianuarie 2012

CEA MAI BUNA RETETA DE CORNULETE DE VANILIE !


De-a lungul timpului am incercat mai multe retete de cornulete de vanilie dar nici una nu se poate asemuii cu aceste cornulete.
Sunt parfumate gustoase din cale afara si de-a dreptul , se topesc in gura.
De obicei pun pe masa de CRACIUN o farfurie cu prajiturele asortate, si de fiecare data , zona cornuletelor se topeste-dispar ca si cand nici nu ar fi fost acolo.
Este o reteta usor de preparat ,nu stiu exact cat este de veche dar stiu précis ca am mancat prima oara copil mic fiind, la o matuse a parintilor mei care daca ar mai traii ar avea 100 si ceva de ani si mama mea spunea ca era prajiturica nelipsita de Craciun inca de pe vremea cand era ea copil.
Merita sa incerci si tu ,sigur va devenii prajitura preferata .
Ai nevoie de:
-180 gr. faina
-140 gr.unt
-70 gr. zahar
-70 gr. nuci macinate
-200 gr zahar pudra amestecat cu 2 plicuri de zahar vanilat pentru tavalit cornuletele.
Amesteca faina cu nuca,si 70 gr. zahar,pune untul (la temperatura camerei) si framanta bine.
Din aluatul obtinut se iau bucati care se ruleaza pe planseta pana cand se formeaza un sul de grosimea degetului mic.
Se taie bucatele de cca.8 cm lungime pe care le presam la capete si le dam forma de cornulet.
Se pun in tava de copt si se dau pentru 15 minute la foc potrivit(180 de grade)
Se scot calde din tava si se tavalesc prin zahar pudra vanilat.
Dupa ce se racesc se pot depozita si pastra in cutii cu capac.
Eu fac de regula cornulete  din 2 portii ,altfel e greu sa mai ramana ceva si pentru musafiri.
Prajiturelele marunte le pregatesc inainte cu 1 saptamana de Craciun pentru a nu ma aglomera si pentru ca toate au nevoie de cateva zile de repaos inainte de a fii puse pe masa,timpul le fragezeste si le sporeste savoarea.


Spor la treaba!
 sursa-caietul meu de retete vechi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu